dinsdag 7 augustus 2012

Zinloze Bob Dylan apps


Ik denk dat ik voor het woordje "trivia" in de titel van de app viel. Leuk, triviale Dylan dingetjes. Fijn voor in de trein. En misschien was één van de vragen wel "Wat liet Hunter S. Thompson na aan Bob Dylan?", daar wist ik dan mooi een antwoord op.

De "Bob Dylan Lyrics Trivia Game" voor de Android telefoon (met dank aan Tom voor de tip) is triviaal maar laat je slechts raden uit welk lied van of ooit gezongen door Bob een citaat komt. Dat gaat nogal simpel. Je ziet een citaat en drie mogelijke antwoorden. Je klikt er één aan en als je het goed hebt ga je naar een volgende vraag. Is je antwoord fout dan moet je overnieuw beginnen.
En dat is het.

Het enige "leuke" aan het spelen van het spel is dat mijn telefoon niet altijd begrijpt wanneer je ergens op klikt. Bozig doe ik dat dan nog een keer. En daardoor geef ik dan haast automatisch al een verkeerd antwoord op een volgende vraag. Waardoor je weer opnieuw kunt beginnen. Tussen de stations Den Helder en Den Helder Zuid gebeurt dat toch al gauw 7 keer.

Je moet 30 keer een goed antwoord geven voor je wint. En als je wint gebeurt er niks. Er klinkt geen leuk liedje, niet eens een flauw midi deuntje. Dylan doet geen dansje op het telefoonschermpje. Niks. Het zal dus wel om de eer van het winnen gaan.

De lyrics trivia game is niet de enige Dylan app. Er is ook nog "Bob Dylan Quotes". Druk op een knopje en je ziet een citaat van Bob. Klik weer op de knop en je krijgt een nieuwe quote. Dat is het, meer valt er niet over te zeggen. Nou ja, misschien is "saai" nog een woord dat erbij kan.

Ook is er nog de "Bob Dylan MusicVideo Billboard". Van die app kan ik alleen maar ontdekken dat hij je naar video's van Dylan doorverbindt. Een hoop gedoe op niks af.

"Bob Dylan Wallpapers" geeft je, denk ik, foto's van Bob voor op je telefoonscherm. Ik heb hem niet geprobeerd. Vorige week wees een conducteur naar mijn discman en zei vrolijk "Zo, dat is ouderwets zeg". Als ik ook nog met een foto van Dylan op mijn telefoon gezien wordt haalt hij waarschijnlijk zijn collega erbij zodat ze met z'n tweeën eens flink kunnen lachen.

Er zijn ook Dylan apps voor de Apple spulletjes. Die heb ik nog niet kunnen bekijken. Want ik heb nog geen iPhone of een iPad.

Ja, er staat "nog". Want heel binnenkort heb ik ook een iPad. Vanaf ongeveer de tweede minuut dat ik de "Bob Dylan Lyrics Trivia Game" op mijn telefoon had gezet en het spel nog niet eens een keer gewonnen had krijg ik namelijk de melding dat ik, heus en echt waar een iPad heb gewonnen en dat ik alleen maar even op een linkje hoef te klikken.

Met mijn eigen iPad in de trein. Heerlijk. Zo'n ding is volgens mij precies groot genoeg om mijn discman onder te verstoppen.





Geen opmerkingen: