vrijdag 18 november 2011

"Welkom in Den Helder, iedereen is aan het bikkelen"

Soms, als ik met iemand praat die ook even niets interessants meer te melden heeft probeer ik het gesprek op woonplaatsen te brengen. Want dan kan ik zeggen dat ik in Den Helder woon. Dat helpt. Moeiteloos kan ik vervolgens vijf of meer minuten achterover leunen en luisteren naar de voorspelbare brei vooroordelen die er bij het noemen van de plaats Den Helder uit iemands mond komen. Dat is niet erg, ik ben het gewend.

Danger Squad maakte een rap over Den Helder, "Mijn Stad" heet het nummer. Ik denk niet dat het veel aan de voordelen zal gaan veranderen. Maar dat hoeft ook  helemaal niet. Wat ze zingen/zeggen, dat klopt eigenlijk wel. En, misschien raar genoeg, daarom is het ook zo leuk wonen in Den Helder.

En wie dat niet snapt kan beter in een gezellige, naar overal te verplaatsen nieuwbouwwijk blijven wonen.

Geen opmerkingen: