maandag 18 januari 2010

Het verhaal online met YouTellYou

De laatste paar maandagen staat hier steeds een dingetje met foto's. Een filmpje, een presentatie. Zoiets. Leuk om te maken, misschien leuk voor op een website maar wat er vaak ontbreekt is de mogelijkheid om iets met tekst te doen.
Vandaag als kuntselwerkje YouTellYou, the online magazine of our lives. De "ondertitel" zegt het eigenlijk allemaal al. YouTellYou geeft je de mogelijkheid online een krant, nieuwsbrief, zoiets in elkaar te draaien.



Gratis account maken, foto's uploaden vanaf je pc, Facebook of Flickr, titel verzinnen, als je wilt een geotag toevoegen en dan ben je al bijna op de helft. Met wat muisklikken plaats je de foto's op een pagina. Tekst daarnaast zetten (linken kan, al moet je daar zelf de html  voor tikken). Klaar.



Nu dacht ik, of misschien dacht ik wel helemaal niks en deed ik alleen maar, dat het eindproduct wel te embedden zou zijn in dit blog.
Dat kan dus niet, embedden. Ik ben dan ook blij dat ik niet een heel woestijnavontuur tot magazine heb omgebouwd. Ik heb me beperkt tot een stukje over de levendeboekenpc in Langedijk. In 10 minuten was het klaar.

Embedden is eigenlijk ook niet nodig. Waarom zou je? YouTellYou geeft je de mogelijkheid het gemaakte magazine te mailen naar iedereen en alles en je kunt het ook nog met één klik twitteren.

Ideaal voor bibliotheken die hun klanten via een mailing op de hoogte willen brengen van bijvoorbeeld hun activiteiten.

Wel jammer dat ik de site pas ontdekte nadat ik bij ProBiblio een contract tekende voor een digitale nieuwsbrief. Dat is dus een beetje zonde van het geld.

7 opmerkingen:

Anja zei

'k Vind jouw blog zoooooo leuk om te lezen!

Het leuke van deze nieuwsbrief is ook, dat je als lezer een reactie
achter kunt laten nadat je je als 'guest' geregistreerd hebt.

Ton de Kruyff zei

Dank dat je me daar even op wijst. Ik had wel gezien dat je kon reageren maar als "schrijver" moest ik nog even aanvinken dat ik de reacties doorgestuurd wilde krijgen.
Leuk dat dat kan.
Yvonne wil vast ook wel zo'n voorleespc denk je niet?

Anja zei

Ja, dat denk ik ook; van mij mag er in elke vestiging een staan!
'k Had nog een reactie gestuurd op de nieuwsbrief, weet niet of je die dan alsnog gekregen hebt.

Ton de Kruyff zei

Zo'n pc kost niet veel, ik zou er gewoon om gaan zeuren. En met de Nationale Voorleesdagen is er meteen een prima aanleiding.
I
k kreeg je reactie vanmorgen alsnog doorgestuurd. Dus het werkt. Waarom (ex) friezen een gratis fries abonnement kunnen krijgen ontgaat me trouwens. Is dat een achterstandsgroep?

Anja zei

Ja, dat zal het zijn :-)

Tien zei

Hoi Ton,

Leuk om je ervaringen te lezen van een product als dit.

Ik denk echter niet dat het een alternatief is voor een digitale nieuwsbrief (zoals die van ProBiblio en Blinker, maar ook die van andere partijen).

Drie redenen:
Een digitale nieuwsbrief heeft, in tegenstelling tot YouTellYou, als voornaamste functie om ontvangers naar je website te leiden. Liefst korte artikelen dus, met een doorlees op je website.

Daarnaast en heel belangrijk: YouTellYou biedt geen databasemanagement. Dus hoe registreer je dan aan- en afmeldingen, hoe vang je bounces op en hoe ga je om met de juridische aspecten van de e-mailing van je klanten etc. Partijen als Blinker (met wie ProBiblio samenwerkt) bieden dit wel, en op die manier ben je verzekerd van een kwaliteitswaarborg.

Tot slot, wij blijven doorontwikkelen en zijn er zaken die je graag in onze nieuwsbrief terugziet, horen we graag van je.

Martine Taal
Marketingadviseur ProBiblio

Ton de Kruyff zei

Dag Martine,

De ProBlio nieuwsbrief verwijzing was slechts licht ironisch bedoeld. Al denk ik dat het goed is om alternatieven altijd in het oog te houden. Dat houdt de geest maar scherp :)

Ik denk dat je via YouTellYou ook iets doorlinkends naar de eigen website zou kunnen maken. Met wat meer gepruts, maar het kan wel.
Dat databasemanagement, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
De eerste Blinker nieuwsbrief is vorige week verstuurd, dus ik ben benieuwd naar de resultaten.
Je hoort dat vast nog.